Her kommer NSB med en helt uinteressant statistikk. Det er ikke hvor mange tog i alt som er av interesse, det er hvilke tog, når og hvor mange passasjerer som berøres som er av interesse. Dette er så amatørmessig forsøk på å bruke statistikk for å skjønnmale sin egen effektivitet at de avslører seg selv.
NSB har selvfølgelig alle disse tallene, men velger å presentere noen annen tall.
At ikke Kommunikasjonssjef Anne Rygg i NSB undervurderer sitt publikum er merkelig.
Det vi må få vite er:
Hvor mange tog i østlandsregionene er forsinket.
Hvor mange tog i rushtidene er forsinket.
Hvor mange passasjerer ble berørt.
Skal vi øke bruken av kollektivtransporten i sentrale Østlandsområdet, hvor det vil ha en stor miljø- og klimamessig betydning så må punktligheten til NSB opp. Det er ikke mange pendlere, som til stadighet opplever å komme for sent på arbeid eller møter etter arbeid, som blir forledet av NSB statistikk.
Ja, det er hvor mange mennesker som er berørt av forsinkelser som er viktig.
SvarSlettEnig. Punktligheten må opp og deretter flere avganger.
SvarSlett